Lucia

Idag är dagen då man tänder ljus i håret och går runt i vita klänningar. Utöver det är det även dagen då man tänder tredje ljuset i ljusstaken.
Min lucia-helg har dock inte inneburit något lussande.
Igår spenderade jag större delen av dagen i sporthallen. Först spelade vi match mot mitt gamla lag, och sedan satt jag och två till sekretariat till ett annat lunda-lag. Tyvärr slutade båda matcherna med förlust, men det gjorde inte mig så mycket. På kvällen åt jag lyxigt nog köpt pizza, med sambon och en kompis. Senare på kvällen kom även min bästa vän och sov här.
Idag, på lucia, började vi med en stadig brunch av tunna pannkakor, banan och nutella. Riktigt gott! Sedan vilade vi lite på maten,och såg dagens avsnitt av julkalendern. Slappade en stund. Resten av dagen har vi varit desto mer produktiva. Sambon och ja cyklade ut till Nova, handelsstäder utanför stan, och storhandlade. Diverse olika julklappar blev det, nya snören till persiennerna, cykellyse till sambon och stora glasburkar till att förvara torrvaror i skafferiet. Väl hemma blev det stor presentinslagning för min del och för sambon projekt byta-snören-i-persiennerna. I vår ena persienn gick snöret sönder får någon vecka sedan och sedan dess har den hängt på snedden, så det var ganska skönt att få den bytt.
Katten är nog på julhumör