Alla hjärtans dag

Jag gissar att det idag läggs ut många blogginlägg med samma titel som mitt. Men det är ju trots allt ingen helt vanlig lördag i almenackan. Det är "alla mindre än tre:s dag", som en kursare påpekade, vilket det såklart blir för matematikstuderande om man skriver "hjärtans" som "<3:s". Men om man tänker på det så är det ju inte en helt dålig beskrivning. Det krävs högst två för kärlek, en som älskar och en som blir älskad. Älskar man sig själv så krävs bara en, sig själv.
Alla hjärtans dag handlar inte bara om kärleken till en partner, man kan älska så mycket mer. Kanske träffar man familjen och äter något gott tillsammans. Kanske samlas ett gäng vänner och har en härlig kväll. Kanske ser man till att ta en riktigt spadag själv, äta favoritmaten och efter det se favoritfilmen, för att hylla kärleken till sig själv, för att man förtjänar det.
Det finns många olika sorters kärlek, och alla bör uppmärksammas, särskilt en dag som denna. Jag hyser många kärleksfulla känslor, inte bara till sambon, utan exempelvis också för ett över en halvmeter högt svart monster, och kallad "Älsklingen" eller "Buse". Hunden alltså.

Hylla all sorts kärlek idag!

För egen del så blev det mest mys, promenad i stan och indiskt med sambon.




#1 - - Anonym:

Hej desire Manne har hjälpt mig så jag kan kommentera din blogg. hälsningar mormor.

Svar: Hejsan! Kul att de funkar igen! Kram
Dess