Pingst

Jag skulle säga att det där med pingst går förbi ganska obemärkt. Man funderar inte direkt på att det är pingst när det bara är en vanlig helg. Anledningen att jag reflekterat över det är att pojkvännen skulle till soptippen med sin pappa, men den var stängd på grund av att det var pingst.

Jag spenderade pingsthelgen med först inflyttningsfest och resten hos mamma. Lördagen skulle jag faktiskt på arbetsintervju. Min kusin vitamin rekommenderade mig så det blev en light intervju. Så jag har faktiskt ett jobb i sommar. Det var mer än jag trott.

Österlenvår från bussfönstret

I skolan är det muntaplugg för hela slanten. Sinnessjukt tråkigt, särskilt med tanke på att det i detta stadiet bara handlar om att memorisera satser, definitioner och bevis.
Så istället för att vara i skolan 8-17 så gick jag tidigt idag och passade på att baka brownies, vilket jag varit sugen på att göra ett tag.



Igår gallrade vi också i våra tomatplantor. Jag är så nöjd med att vi har fått det att växa! Ännu får vi väl gallra lite till (åtminstone om man ska tro på sambon min), men det bådar gott för egna tomater i höst.