Rensarhelg

I fredags började städandet med en allmänstädning, en rejäl skurning av sopkärlen och lite plock i köket.
Lördagen började med en sväng till Emporia i Malmö, främst för att leta rock till sambon som inte har någon höstjacka. Dock var det enda som inhandlades ett par kängor till mig. Men de var jag ganska nöjd med, och jag fick lite andra saker uträttade också. Eftermiddagen roade jag mig med att tvätta, slänga strumpor med hål i och rensa mobilen. Jag lyckades frigöra 1,7 GB, det allra mesta i bilder, vilket jag var ganska nöjd med.
Idag har varit stora röjardagen. En riktigt grundlig städning på badrummet, omorganisation i städskåpet och lite annat smått och gott. Vi drog ut spisen och rengjorde både den och bakom den, det var väldigt välbehövt... Även spisfläkten fick sig en rejäl omgång. Fläktfiltret har tydligen inte rengjorts sedan sambon flyttade in i lägenheten, så det var verkligen hög tid att rengöra det och det både syntes och kändes. Dammsugits har det också gjorts, lite mer noggrant än vanligt, och golvytorna har faktiskt också våt-torkats, vilket inte direkt hör till vanligheterna hemma hos oss. Sedan roade jag mig med att rensa bilder och mail på mitt Google-konto. 2GB lyckades jag faktiskt frigöra hittills, men jag har inte hunnit gå igenom allt ännu.
Dessutom har vi nu plockat undan sommarens garderob och istället tagit fram höstskor, varmare jackor, mössor, vantar och halsdukar.

Det känns som att helgen blivit lite av en nystart. Rent på djupet och ingen skit i hörnorna. Det blev inte så mycket soffliggande som jag egentligen hade tänkt mig denna helgen, men det är lättare att både fokusera och ladda batterierna när man tagit sig tid till måsten först.
Nu väntar en period med relativt lite schemalagt innan tentavecka i slutet av oktober. November och december blir skolmässigt ganska hektiskt med krockade föreläsningar och mycket på schemat. Volleybollsäsongen drar också igång nästa helg, och så kommer lite annat skoj snart. Så jag kommer ha saker att göra, det är jag ganska säker på. Men just nu känns det ganska bra.