Sambons födelsedag

Dagen började med att jag "väckte" sambon min på morgonen med den traditionella godisbrickan. Det har varit en familjetradition när jag växte upp som vi har haft så länge jag kan minnas, och den vill jag ha kvar. Det är väldigt enkelt, en bricka med en svensk flagga (vi barn fick som små varsin flagga med namn, födelsevikt, födelsetid, dopdatum osv skrivet på foten), ett ljus och lösgodis. Sedan får man sina paket och så väcker man den som fyller år med "Ja må han/hon leva". I present av mig fick han en kokbok, "Ännu mera vego" som han nog uppskattade.

 


Efter frukost hade sambon en tid hos tandläkaren, som tog oväntat lång tid men som trots allt gick bra. Han fick med sig en tandborste hem, och fick lära sig en teknik hur han skulle borsta visdomständerna för att slippa inflamation kring dem, som han har haft lite problem med.

Efter lite segande hemma tog vi busse ut till Nova, handelsplatsen utanför Lund. Sambons främsta önskning till födelsedagen var nämligen en bänkdiskmaskin så att vi slipper hålla på att diska förhand. Ingen av oss tycker att det är särskilt kul nämligen. I present fick han pengar till att köpa en, så vi hade höga förväntningar på att få hem en riktigt bra bänkdiskmaskin. Först var vi inne på Elgiganten, som bara hade två för små modeller, våra tallrikar gick inte in. Så då fick vi gå vidare till Media Markt där vi hittade den vi tittat på! Tyvärr fanns den inte i lager, men förrhoppningsivs får vi den på fredag.

Eftermiddagen avslutade vi med att jag grundstädade skafferiet. Plocka ur, torka hyllorna och försöka organisera någon hållbar ordning. Det är praktiskt taget omöjligt när skafferiytan består av fyra hyllor i ett överskåp. Men det får ju gå. Sedan blev det indisk hämtmat och sedan Netflix. 

#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

vad nice

Svar: Absolut :)
Dess