Julklappspyssel

Det enda jag hade på schemat i helgen var tvätt. Så det har varit en väldigt lugn och skön helg. Men inte helt händelselös för det.

 
Jag bestämde mig för att sitta i sängen för att trä pärlor på ett snöre. Såhär i efterhand var ju kanske inte det världens smartaste idé. Men men, tänkte att det skulle vara mysigt. Vilket det också var tills katten tyckte att det blev lite för spännande att bara titta på det svängande snöret med alla pärlor. Vips så var alla pärlor lite överallt... En viktig pärla försvann som vi sedan spenderade en bra stund att leta efter. Det hela slutade med att det blev ganska rejält städat, under hela sängen (där vi har lådor), i en krånglig hörna, under soffan och under klösträdet. Men vi hittade pärlan, och fick rent på köpet.
 
I de där lådorna under sängen som fick åka ut därifrån i letandet ligger vårt presentpapper. Så sedan passade jag på att slå in julklappar och skriva kort. Jag tycker det är ganska roligt med paketinslagning, något som sambon inte alls tycker. Men han hade heller inte så många att slå in ännu. Jag är nästan färdig tror jag. Jag väntar på en beställd, som jag är lite orolig inte kommer hinna komma innan jul. Och sedan har jag tänkt ut en som jag bara inte orkat fixa ännu. Men utöver det är jag ganska klar. I ganska god tid. Årets lussebullsbakande, pepparkaksbakande och granhuggande är också avklarat. Vi öppnar chokladkalendrar, följer julkalendern och eldar datumljus och adventsljus i anpassad takt. Nu är det bara jullovet som saknas, vilket infaller sig om en vecka!
Alla småpaket med snöre är undangömda långt in för att inte Elsa ska ta dem
 
#1 - - ebba%252520Nilsson:

Du är duktig Desire, själv får jag ingenting gjort bara hostar och nyser, hoppas det går över till jul. Kram.

Svar: Usch! Ja det hoppas vi verkligen. Kram
Dess

#2 - - Perre:

Ni har verkligen en fin katt. Hur gammal är hon? Passar ju jättebra med en vit katt i en blå soffa 🐱

Svar: Tack! Hon är en räddekatt så ingen vet egentligen. Men enligt den kvalificerade gissning vi fått så fyller hon 9 i vår, då vi firar dagen vi fick henne😺
Dess