Julturnén är över

Den 21:a december åkte jag upp till pappa i Småland och har sedan dess varit på resande fot fram till igår.

Julfirandet började den 23:e med fika på förmiddagen med vänner. Vi satt och snackade typ 4 timmar innan första riktiga julfirandet började med sambons bröder med familj.
Själva julafton var gansk lugn. Vi var kvar hos sambons föräldrar och även min mamma kom en stund. Det blev kalkon istället för julmat, mycket uppskattat från mitt håll eftersom jag egentligen inte gillar julmat särskilt mycket. Lite julklappar och sällskapsspel. Mysigt.
På juldagen hann vi säga hej till sambons kusiner som kom till Småland för att fira lite, men vi mötte lillebrodern min på tåget och åkt tillsammans ner till Österlen, med ett kort stop i Lund så vi hann lämna av lite julklappar och smutstvätt. På kvällen var det firande hos mamma med julklappsspel.
Annandagen startade med lite Trivial Pursuit på Xbox, innan sambon, lillebrodern och jag tog buss till min moster. Där bjöds inte heller på julmat, vilket återigen uppskattades. Kanske mer av min syster och hennes kille som räknade till sex julbord då. Några små paket och mer sällskapsspel blev det där. För enkelhetens skull sov vi sedan hos systerns kille som har en gård med djur. 
Den 27:e började därför med att titta lite på kalvarna och sedan hundpromenad. Innan vi packade ihop oss i en liten bil alla fem och körde tillbaka upp till Småland för att fira med pappa. Det blev en lugn jul, med mycket prat, inte så mycket aktiviteter när mat och paket var avklarade.
Dagen efter tog vi en sväng till Ikea för att komplettera lite julklappar, främst en stor ram till en karta jag fick av sambon. När det sedan konstaterades att vi hade väldigt mycket saker att frakta tillbaka hem till Lund körde pappa faktiskt för oss. Mycket mycket uppskattat! Med hela bagaget fullt med pappas fynd på Ikea, våra egna, alla julklappar och väskor så packade vi in oss i bilen, sambon, jag, pappa, lillebrodern och hans flickvän, som skulle vidare till Österlen, pappas hund Chili och Elsa i sin transportbur. Aningen trångt, men det gick ganska bra.
Väl hemma var kaoset ett faktum med alla julklappar och väskor. För att få undan allt fick det bli att städa, slänga ut, sortera, hitta "hem" till alla nya saker. Jag gick igenom både bokhyllan och hyllorna om där var saker vi faktiskt inte ville ha, sorterade badrumsförvaringen och våra små lager av förbrukningsvaror.
Idag fortsatte rensningen med lådorna under sängen och utrymmet ovanför köksskåpen. Men resten av dagen har vi enbart vilat. Nu är julturnén slut.  

#1 - - Perre:

Oj, det var ett digert julprogram du hade. Nu måste du väl nästan vila ett tag. Då vill jag passa på att önska dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Låt oss hoppas att det blir riktigt bra 💥🥂☄️

Svar: Vila ska jag innan tentorna. Gott nytt år till dig med! Hoppas 2017 blir fantastiskt!
Dess

#2 - - ebba%25252520Nilsson:

Gott Nytt År Desire och Emil. Lycka till med tentorna.

Svar: Tack så mycket, och gott nytt år till dig med!
Dess