Hard work

Veckan fick en tuff start och fortsatte på samma spår. I måndags fick vi ett sido-uppdrag att gå och plocka rågvete på ett vetefält. Utöver de 113 hektar jag och en till hade att besikta alltså. Mycket promenerande utanför spåren och det tog ganska hårt på benen.
Tisdag gick vi gemensam odling, dvs en större odling, och stora fält innebär mycket promenerande. Odlaren verkade inte ha stenkoll på vilka fält som skulle besiktas heller så i en odling gick vi nog ett fält för mycket.
Idag gick jag en relativt stor odling själv, och benen börjar tycka att det är ganska segt att fortsätta nu. Ett par timmar på förmiddagen går bra men framåt lunch känns de att de fått jobba. När jag väl kom hem så hade mamma fått hem sin nya kyl och frys, så då hjälpte jag till med att bära ut den gamla frysen. På kuppen skar jag mig i handflatan. Men lyckligtvis gör det inte så ont.

Resten av arbetsveckan är redan planerad och jag borde bli färdig med alla mina fält innan helgen. Det ska faktiskt bli väldigt skönt eftersom det bådar gott för både helgens vila och för nästa vecka.

#1 - - ebba Nilsson:

Stackars dej det måste vara jättejobbigt i denna värmen, men du är tapper som står ut. Kram.