Myshelg

Så va en hel vecka över, och jag har bara två veckor kvar att jobba troligtvis. Längtar tills jag är färdig med det. Helgen har gått alldeles för snabbt. Jag hämtade hem katten till Lund i fredags, men kvällen försvann till måsten som att handla, packa upp och lite allmänt småplock.

Lördagen sov jag bort. Jag vaknade en första omgång vid 8, sedan gick jag upp för frukost vid 11 någon gång. Efter det la jag mig i sängen igen för att titta på film, men halvslumrade till 16. Det var faktiskt ganska mysigt, jag och Elsa myste. Hon har varit väldigt sällskapssjuk i helgen. Troligtvis för att hon inte varit hemma, eller ens med matte och husse på två veckor. Och saknaden är ömsesidig. På kvällen hörde en tjej jag umgås med i skolan av sig och frågade om jag ville kolla på film, så kvällen spenderade jag hemma hos henne.

Idag fortsätter dagen med Elsa-mys. Man kan faktiskt ha sämre dagar.