Vattenskadade block

Ja, som stundent har man väl typiska studentproblem, som att microkön är för lång, föreläsningen börjar redan klockan 8 på morgonen och man har ingen diskmaskin så allt måste diskas för hand. Lyxproblem kanske, särskilt när själva utbildningen inte kostar något.
Själv har jag lyckats fuktskada mina skrivblock.
Jag tar i princip alltid med mig lunch till skolan, och jag klarar inte av att äta något utan att också dricka något, så naturligtvis tar jag en vattenflaska med mig också. Vanligtvis fyller jag den hemma på morgonen så att man slipper stå på en toalett med en flaska som inte går under kranen. Sagda flaska bestämde sig precis i början av terminen att öppna sig och läcka ut i väskan...
Böckerna klarade sig bra, och det gjorde väl egentligen skrivblocken också, bara de fick torka. Men de blev lite buckligt sådär som papper blir när det torkar efter att ha varit blött. Nederkanten är vågigt. Ingen fara tänkte jag, det går ju finfint att skriva på ändå. Och de har det också gjort. Det stör inte mig efter att jag vande mig vid det. Det är nästan lite trevligt när pappret prasslar när man stryker bort sudd-rester. Men så tog ett block slut och jag fick plocka fram ett ett nytt block. Som var helt slät, platt och fint. Först förstod jag inte riktigt varför det kändes så exklusivt innan jag förstod att det nog just att det var slätt. Vardagslyx á la student!