Höstrusk

För någon vecka sedan när vi skulle till skolan regnade det. Inte något lätt duggregn utan ett rejält höstregn... Det måste vara terminens första. Kallt och blött blev det och jag invigde mina tunna vantar för säsongen. Sedan har kylan kommit denna veckan, ganska plötsligt. Från runt 12 till runt 7 grader över en natt!

Vädret är kanske det mest spännande nu. Det händer inte så mycket speciellt för tillfället. Vår lilla fyrbenta pälsmarodör fick en kväll några klor klippta. Vilket inte alls är populärt! Lite morrande får man stå ut med om man ska ha en chans att få det vassa sylarna lite trubbigare och kortare. Vi måste dessutom vara två, en som håller henne och en som klipper så att man slipper bli attackerad. Men eftersom att det är så illa omtyckt så klippte vi bara klorna fram, de som är vassast. Klorna på baktassarna har fått vänta lite. Men man får en sur liten dam som inte alls vill gosa efter klippning. Men med lite godis efter klippningen så blir hon lite nöjdare.

Skolan dundrar fram som ett ånglok, som vanligt. Det börjar närma sig tentatider på riktigt... Mycket att göra är väl både sambons och min egen visa just för tillfället. Bland annat varit hos tandläkaren i Lund för första gången och konstaterat att jag saknar visdomständer i överkäken. Jag har inga alls ännu, men de i underkäken ligger åtminstone där och lurar. Träffat vänner och pratat allvar. Tränat. Fullt upp med samma saker som alltid.

Elsa hjälper till med statistiken