Påsken

Jag har som jag nog redan nämt haft ledigt i veckan. Därav försvinner rutiner och bloggen blir ganska tyst. Hursomhelst så tänkte jag gå igenom min påsk.

 
Skärtorsdag tog sambon ledigt från skolan. Han började dagen med att gå och köpa ett påskägg...
 

Som man kan se så valde han ett av variant större. Anledningen var att jag på skoj frågat om jag inte kunde få ett sånt stort ägg fullt med godis. Det tyckte han inte, men han ändrade väl sig... Dagen spenderade vi för övrigt med att äta godis och kolla på Tintin i stort sett.

 
Långfredagen började vi med att kolla på Madicken på SVTplay. Så mysigt. Sedan tog vi bussen ner till mamma för att fira lillebror med mormor. Så det blev god mat och prat.
 
Påskafton kom sambons mamma ner till Österlen på konstrunda. Det ömsom snöade, ömsom regnade så den blev inte jättelång. Men vi spelade Alias (som jag vann!) och åt glass med mammas chokladsås. Dessutom hade vi stannat på Buhres i Kivik och köpt rökt lax, så det blev god mat då med. Jag och sambon skulle hämta rom till romsås och lyckades ta ett vegetariskt alternativ. Visste inte inte ens att det fanns, men tydligen kan man köpa vegetariskt som då är av tång tror jag, men det gick det också. På kvällen åkte vi hem igen.
 
Påskdagen började vi med att boka till sommarplaner som vi ska göra med sambons pappa och bröder + familj. Sedan snörade vi på oss vandringskängorna och gick till Södra Sandby, ungefär 10km. Vi funderade på att gå tillbaka också, men bestämde oss för att ta bussen hem, det skulle bli för sent och för kallt att gå.
 
Annandagen tog vi det väldigt lugnt. Pillade på varsin dator och kollade på tv-serier. Lite lagom för sambons sista dag på påskledigheten.
#1 - - Perre:

Den där konstrunda känner jag igen för den har jag själv varit på en gång. Åkte ganska ofta till Skåne några år när jag kände en tjej som bodde utanför Helsingborg.

Svar: Ja konstrundan är ganska stor, kanske framförallt på Österlen. Synd bara för alla utställare att det var så tråkigt väder denna gången.
Dess