Höghöjdsbana

Av mig fick sambon ett presentkort i födelsedagspresent. Ett presentkort på en höghöjdsbana. Därför var vi igår utanför Löddeköpinge för att utnyttja det. Såklart ville jag också klättra (man får ju tänka efter vilka presenter man ger) så vi spenderade hela förmiddagen bland träden.

Banorna fanns på olika höjdnivåer. Allt från 1,5 till 11 meter upp i luften. Färgmakerade på svårighetsgrad: gul, grön, blå och röd.


Vi började såklart med de lägre och jobbade oss uppåt, både i höjd och i svårighetsgrad. Väldigt kul, vi hann med allihop. 2 gula, 2 gröna, 2 blåa och 1 röd. Däremot valde jag att inte gå den svåraste, den röda. Träningsvärken hängde sig kvar och det verkade vara många balansutmaningar som jag inte gillade. Sambon däremot klättrade den!

Vi hann gå en av de blåa banorna en gång till efter det också. Det var min favoritbana.


Det blev en väldigt rolig dag, och han var nöjd med sin present. Vi kom överrens om att man skulle kunna göra om det, så det säger väl något om vad vi tyckte. Allra bäst var linbanorna, dem skulle jag kunna åka många gånger!

En kommentar publicerat i Äventyr
Taggar: Höghöjdsbana, Treewalker, Upplevelse
#1 - - Perre:

Oj vad duktiga ni är. Med träningsvärk och allt. Själv tycker jag nog att 1,5 m verkar lagom 🙂

Svar: Ju högre de blev, desto mindre tänkte man på höjden egentligen. När svårigheterna på själva utmaningarna ökade så fokuserar man så mycket på att ta sig fram. 3 eller 7 meter för faktiskt inte så stor skillnad.
Dess