Terminsstart

Så var sommarlovet slut. Skolan har börjat och kurserna brukar kicka igång från dag 1, så även denna gången.

Jag läser Stationära stokastiska processer och Bildanalys denna perioden, alltså ungefär fram till slutet av oktober. Dessutom läser jag en kurs i C-programmering, men jag har ännu inte riktigt bestämt mig om jag ska fullfölja den. Det verkar som en del jobb, och jag läser den utöver, dvs att jag läser mer än 100%. Rent poängmässigt alltså, det är nog så man oftast räknar. 


Men ännu så länge tuffar det på ganska bra. Jag är inne i ett skolstartsflyt när man ligger i fas och förstår det mesta. Lyxigt! Att motivationen också är förhöjd efter sommaren hjälper ju också till.

Sambon avslutade sommaren med höstförberedelser, nämligen att köpa ett par nya skor.

Egentligen skulle han inte ha några kängor, enligt honom själv. Men ett par kängor blev det i alla fall!