O-motivation

Idag är fjärde dagen i rad jag har hållit på med projektet i tidsserieanalys. Det är så sjukt tråkigt nu. Alternativet är att sitta med projektet i kognition, där jag behöver drygt 1000 ord till för att komma upp i rätt gräns. Jag har ca 0 ord att skriva... Jag är väldigt, väldigt omotiverad just för tillfället.
Från den positiva sidan sett så har lucia passerat vilket gör att julen nu är nära. Den sista bestämda julklappen kom idag så nu är vi nog helt klara för i år. Skönt! De ska slås in såklart, men det är inte så jobbigt.

Igår var det julavslutning med volleybollklubben. Mitt lag skulle vara arrangörer så jag stod halva kvällen i caféet och delade ut fika.
(null)



#1 - - Perre:

Ja jag måste erkänna att tidsserieanalys inte låter speciellt upphetsande. Förstår om det kan upplevas som tråkigt. Men du hittar nog din inspiration igen ska du se 😉.
Oj så många fina lussekatter, man blir ju riktigt sugen.

Svar: Själva innehållet i kursen är egentligen säkert matnyttigt och intressant. Men med hela närvaron kretsande kring projektet är det mindre roligt. Men snart är deadline passerad så att det går att släppa.
Dess

#2 - - perre:

Jag har ju djur som mitt största intresse och tycker ju om katter jättemycket, men eftersom jag haft tre hundar är ju ännu närmare dom förstås. Idag var jag på stockholms hundmässa och då undrar jag förstås vad DU tycker om hindrar och om du har någon favoritras?

Svar: Kul att du frågar. Jag gillar hundar. Mycket. Och det skulle eventuellt kunna vara en underdrift. Jag skulle såååå gärna vilja ha en hund, men det får tyvärr vänta till bostadsytan är lite större. Länge var Shetland sheepdog den enda hunden för mig, men har på senare dagar fastnat lite för Kooikerhondje. Men det finns många raser jag tycker om. Newfoundland, Berner sennen, Japansk spets, Västgötaspets osv har alla lite extra kärlek från mitt håll.
Vad har du haft för ras/raser? Har du någon favorit?
Dess

#3 - - Perre:

Nu stavade ju min iPad som den ville. Det ska ju vara hundar, inte hindrar.

#4 - - Perre:

Kul att du också gillar hundar 🙂. Kooiken är ju ganska ny här hos oss. Såg den på utställningen i lördags. Väldigt bra storlek och supertrevlig.
Min första hund var en Collie som hette Rickie. Då var man ju ovan och gjorde nog en del misstag men han artade sig bra ändå. Honom hade vi i drygt 13 år. Sedan blev det en Golden Retriever som hette Akita redan när vi köpte henne. Tyvärr blev hon sjuk och fick somna in när hon bara var 7 år.
Sedan hade jag min absoluta favoritras, en S:t Bernhard ( den korthåriga varianten) som hette Matilda. Då var det bara hon och jag så man kan nog säga att vi växte ihop. Ja hon växte verkligen, vägde 55 kg och blev drygt 11 år vilket är rätt mycket för en så stor hund.

Svar: Kul att få veta lite om dina hundar😊
Dess