Skissernas museum

Idag kom sambons föräldrar på besök till Lund. Utan egentligen anledning. Fast en liten baktanke var nog att fira mig. Jag fick åtminstone ett paket.

 
Vi började också besöket med en fika på Ebbas café. Sambon och jag delade på en Havre & nougatkaka och en kolakladdkaka. Till det fick man grädde och hallon. Riktigt gott! Föräldrarna passade på att äta lunch, eftersom det faktiskt var lunchtid för människor med samma dygnsrytm vid arbete som ledighet. Men fika passade oss väldigt bra, då vi inte är sådana människor.
 
Sedan promenerade vi runt i Lund. Tanken var att vi skulle gå och se en eftermiddagsbio, men det gick inget som vi var sugna på att se. Istället blev det ett besök till skissernas museum. Jag har aldrig varit där innan, och de hade dessutom precis öppnat igen efter ombyggnad. Väldigt kompakt, med mycket tavlor och utställningsmaterial ganska tätt. Men ändå ganska trevligt att gå och strosa där en stund.
 
 

                        
 
 
Efter museet tog vi bara en snabb kaffe hemma, pratade lite om semesterplaner och sedan åkte de tillbaka hem. Resten av kvällen tar vi det lugnt, kanske lyckas jag rent av övertala sambon om att Melodifestivalen är värd att kolla på.