Studybuddy

När man har 5-timmars hål i schemat, inklusive lunchtimmen, är det måttligt inspirerande att sitta kvar på skolan. Så istället gick jag hem efter första föreläsningen, satte mig under en filt i soffan, med datorn. Har alltid svårt att få saker gjort när man bara hunnit ha en föreläsning på veckans innehåll. Men fixande ändå lite med en inlämning i min utökade kurs, och pysslade lite med programmeringskursen. Det är sådana här dagar när man kan sitta med skolarbetet hemma som man uppskattar fördelarna med att vara student. Särskilt när man har en så gosig studybuddy hemma som jag har, som ligger och snarkar på filten tätt intill.
 
Min lilla studybuddy har varit sällskapssjuk på senaste tiden, så då är det extra mysigt att kunna vara hemma lite. Hon älskar dessutom filten, som var en julklapp jag fick. Får hon ha den för sig själv ser hon ungefär lika nöjd ut som när hon får krypa ihop i knät hos oss.
#1 - - Perre:

Verkligen en jättefin katt ni har. Verkar som ni hade tur som fick ta hand om just henne. Hon hade förstås tur hon också 😉

Svar: Det tycker vi också ;)
Dess