Terminsavslut

Höstterminen är officiellt över för min del. Tentorna skrivna, muntan gjord och nu har jag en hel långhelg innan vårterminen börjar.

Det har varit en himla lång höst, men på måndag börjar jag nya kurser, ny start. De flesta kör nystart vid nyår, på universitet kör vi i mitten av januari. Funkar lika bra det.

Min nyvunna ledighet började jag med att bara ligga i soffan med en filt och vicka på tårna i takt med ljuden från diskmaskinen. Ganska lagom. Efter det däremot kom belöningen. En massage! Jag fick ett löfte om en massage av sambon i årsdags-present förra året, vilket jag såklart oftast inte ens kommit ihåg. Och när jag väl kom på det lite då och då så har jag inte haft tid. Men nu, när skolan ligger på is inför vårterminen så passade det perfekt! Fick massage på Raja Yoga, med fokus på rygg och axlar. Inte helt dumt!

Tack vare att sambon också avslutade terminen idag hade vi ett par timmar extra på eftermiddagen. Konstigt att få tid över när man normalt sett går i skolan. Men vi firade terminsavslutningen med hämtmat, popcorn, choklad och läsk. En aning illamående och med lite magont avslutar vi denna dag! Med hopp om en ljus vår framför oss!