Terminsstart

Idag har jag börjat min fjärde termin på LTH, och totalt sjätte termin på universitet. Att jag pluggat i 2,5 år känns konstigt... Å andra sidan känns det som om jag pluggat jättelänge. Men samtidigt är det supermycket kvar av utbildningen. Märkligt det där.


Hursomhelst så har jag påbörjat två nya kurser och upptäckt att jag inte kommer ihåg särskilt mycket av hur man programmerar i Java, vilket en av mina går ut på. Det är en fortsättningskurs så det förväntas ju att man kan det man lärde sig i förra kursen, som jag läste i höstas/våras. Tentade i mars förra året. Så det är ett tag sedan man höll på med det. Blir mycket repetition i veckan.
Den andra kursen har jag hört gott om, så det verkar ju åtminstone lovande. Första föreläsningen idag ägnades mest åt att förklara varför reglerteknik är roligt, föreläsaren verkar ganska skön.
Sammanfattningsvis blir detta en läsperiod med många labbar, 6+3 stycken. Men tacksamt nog inga labbrapporter om jag förstått det hela rätt. Skönt!

Studierådet hade idag bokbytar-event som jag var med och hjälpte till på. Det var mer uppslutning än jag förväntat mig, så det var trevligt att det ändå blev av. Jag sålde en övningsbok idag dessutom, vilket inte hade något med eventet att göra. Men jag blev väldigt nöjd med det, trodde inte jag skulle få den såld eftersom jag bara hade övningsboken, inte teoriboken. De köps oftast som paket. Så lite pengar in på kontot och mer plats i bokhyllan. Plus bragden att jag lyckades bli av med den!

#1 - - ebba%252525252520Nilsson:

Lycka till med nya terminen.

#2 - - ebba%252525252520Nilsson:

Lycka till med nya terminen.

Svar: Tack!
Dess

#3 - - Perre:

Kan bara hålla med de två tidigare kommentarerna och önska dig lycka till med nya terminen. Precis som när det gällde tentan så är jag helt säker på att det kommer att gå helt galant. Du verkar vara en både klok och smart tjej som klarar det mesta.

Svar: Tack för de snälla orden!
Dess