Brända mandlar

Vi gjorde brända mandlar i förra veckan. Eller snarare sambon gjorde faktiskt, vilket är ganska ovanligt. Jag brukar vara ansvarig för allt sött och bakande. Han för matlagningen. Men just brända mandlar är hans grej, men jag hjälpte faktiskt till att separera på dem så att de inte klibbar ihop till stora klumpar.


Något med mandel stod faktiskt på min baklista. Men jag har faktiskt stött på problem med den. Jag hade en tanke om att baka något nytt, MEN jag kommer inte ihåg vad! Jag har tyvärr inte skrivit upp det eller sparat någon länk. För jag känner på mig att det var något jag hittade på internet. Men jag vet som sagt inte vad det var, det var nog innan Grekland jag hade planerat det. Det värsta är att jag är ganska säker på att jag har handlat till det där baket. Typ mörk choklad och vaniljsocker.


Det är väl ingen katastrof direkt, det är ju saker man kan använda till massor av grejer. Men det stör mig att jag inte kan komma på vad det var...

En kommentar publicerat i Mat/Bak
Taggar: Baklistan, Brända mandlar, Glömsk
#1 - - Perre:

Kan nästan känna doften. Påminner om marknader och nöjesfält.