Första löprundan

Idag gav jag mig ut på en löprunda. För första gången detta året, och då har halva snart gått redan. Det regnar och jag gav mig ändå ut. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv! Jag springer inte så snabbt, kanske hade varit mer sanningsenligt att deklarera att jag varit på en joggingtur. Men jag brukar inte göra skillnad. För mig är det att springa så då kallar jag det också löprunda. Oavsett vad man väljer att kalla det så var jag i Botaniska trädgården. Det mesta har blommat över vid detta laget, men varje gång man kom förbi en syrén kom ett moln av doft. Samma sak vid en rosbuske. Det luktar så gott i sommarregnet.


På kuppen har jag dock lyckats få skoskav av löparskorna, vilket ju kändes ganska typiskt. Men förhoppningsvis är det bara att sätta på ett skoskavsplåster så är det frid och fröjd igen.

#1 - - Perre:

Va duktig du är. Själv är jag ingen löpare alls. Men jag går mycket så total soffpotatis är jag inte. Då går jag också fort så ingen hinner med mig. Det är väl det som kallas "powe-walk". 🏃

Svar: All motion som blir av är bra motion!
Dess

#2 - - Ebba Nilsson.:

Inte så välkommet med skoskav hoppas plåstret hjälper. Ha det så bra. Tänker på er.

Svar: Plåstret har hjälpt en del. Kram
Dess