Elsas födelsedag!

 

Idag fyller den här lilla skruttan år! Eller vi har egentligen inte den blekaste aning om när hon fyller år eftersom hon är en räddekatt. Men idag för två år sedan kom hon hem till oss och in i våra liv. Så därför räknar vi idag som hennes födelsedag. Enligt uppskattningen vi fick var hon då 7, vilket gör att hon idag är 9 år. Vilket motsvarar någonstans runt 50-60 år för människor. Lilla tant. Men hon är vår alldeles egna tant.

Helt ofattbart att vi har haft henne i två år. Två jular, två påskar, två av mina födelsedagar, två sommrar. Det har hänt så mycket på dessa åren. När hon kom var hon bara en rädd liten plutt som gick och gömde sig när ytterporten stängdes. Idag är hon mycket tryggare, på alla sätt och vis. Jag har sagt det innan och kommer antagligen säga det igen, men jag förstår inte hur man kan komma på tanken att göra sig av med henne. Vår lilla Elsa.
 
Firar gör vi idag med extra gos och en Sheba blötmat.
#1 - - JUNITJEJ:

Vilken söt kisse!

Svar: Tack! Hon är vår lilla guldklimp
Dess

#2 - - Perre:

Hälsa Elsa från mig och säg att jag är avundsjuk på er som har en så fin katt 🐈

Svar: Det har jag hälsat henne. Hon sa "mhmm" 😉
Dess

#3 - - Anonym:

Hon är söt lilla Elsa.

Svar: Ja vi tycker det i alla fall.
Dess