Långhelgens slut

Så var denna långhelgen till ända, och jag har knappt ägnat skolan en tanke dessa dagarna. Ganska skönt på sätt o vis. Istället har jag läst. Massor. Det var länge sedan jag verkligen fick ett sådant läsryck som jag fått just nu. Jag är en bit in i fjärde boken för långhelgen. Även sambon har faktiskt ägnat sig åt en väldans massa läsning. Mysigt när man bara kan sitta och läsa tillsammans. Elsa klagar inte heller. Tror hon stormtrivs med att kunna ligga och sova på min mage halva dagen medan jag läser.


Men helgen har bjudit på mer än enbart läsning. Jag var som sagt uppe hos pappa i Småland en sväng, jag och sambon har kollat på sista avsnittet av vår nuvarande tv-serie på Netflix och så var jag iväg och kollade på en av A-lagets matcher ikväll. Främsta anledningen var att klubben skulle presentera alla seriespelslagen som presterat väldigt bra denna säsongen. A-laget på damsidan hade första säsongen i elitserien, där det inte gått så bra rent resultatmässigt. Men de har nog varit en lärorik resa. B-laget hamnar i övre häften av sin serie och vi i C-laget kom trea i vår.  
På herrsidan har det också gått bra, A-laget går upp i elitserien, B-laget vann sin serie och C-laget kom även de trea. Så på det hela taget så har det varit en bra säsong för klubben. Vi spelare fick allihop en röd ros. Men kvällen avslutade vi trots allt som lugnast, med mer läsande. 

#1 - - Perre:

Ja visst är det härligt att läsa och förstås ännu härligare med en katt på magen🐈 Det är ju inte heller dumt med serier på Netflix. Har inte haft tjänsten så länge, men är redan inne på min fjärde serie nu och så har jag stuckit emellan med ett par filmer.

Svar: Absolut! Och Netflix är ganska trevligt faktiskt. Man fastar lätt vid serier när man kan se hur många avsnitt som helst i rad.
Dess