Tentaträsket

Här i Lund har universitetet Naturvetardagar, eller det är nog inte bara naturvetenskap, teknik och medicin. När jag gick i gymnasiet var vår klass på naturvetardagarna. Jag minns det väldigt väl eftersom på bussen på väg hem till Småland ringde de får au pair-förmodligen som jag åkte med och sa att familjen som jag hamnade hos hade godkänt mig, och undrade om jag godkände dem.

 
Hursomhelst så kryllade det av gymnasieelever när jag cyklade till skolan igår, och sambon och jag funderade om våra gamla lärare var där med nya klasser. Men jag konstaterade att när vi var i Lund med skolan då var på våren, så det var nog något annat nu. Samtalet fortsatte en stund till innan det slog mig. Det är ju vår nu! Det är mars, och så sent som i helgen tänkte jag till och med på att det börjar bli vår på allvar med blommorna som kommer. Snödroppar, snöklockor, vintergäck och krokusar. Hjärnan blir lite mos av tentaplugg alltså...
 
Men idag skrev jag tenta nummer två och har lite långledigt innan nästa läsperiod drar igång på måndag.
 
Ledig tid ska spenderas med kattmys och en god bok
 
#1 - - Perre:

Ännu en härlig Elsa-bild 🙂 Du får verkligen lycka till med alla dina tentor, men precis som förut så tror jag att de kommer att gå galant med dom också.
Är lite nyfiken, vad läser du helst när ska koppla av med kattmynta och en god bok?

Svar: Tack för ditt förtroende :) just för tillfället läser jag gamla ungdomsserier som jag påbörjade som yngre men som jag aldrig läste färdigt.
Dess

#2 - - Perre:

Kul! Låter som du har en hel del att läsa då 🔰