Vattnet är tillbaka!

Ikväll - äntligen - meddelade de att vårt kranvatten nu går att dricka igen. Så skönt! På torsdag är det två veckor sedan de utfärdade kokningsrekommendationen så det var nästan på tiden att det blev löst. Men jag har lärt mig att kolat vatten verkligen inte smakar gott. Trodde i min enfald att kokat vatten smakar precis som vilket annat vatten som helst när de väl kylts ner, men så är inte fallet. Riktigt äcklig metallsmak får det. Så vi har försökt bunkra vatten från träningshallen där vattnet var okej. Tillslut köpte vi faktiskt också vatten på flaska för att ha att dricka.

 
 

Utöver detta trevliga faktum att vi nu kan dricka vårt vatten igen så har läsperioden dragit igång nu. Om förra perioden karaktäriserades av labbar så är denna läsperioden projekt. Alla tre kurser jag läser ska på något sätt ha ett projekt, varav en av dem har det som själva huvudpoängen. Så det lär bli mycket att göra såsmåningom. Men just såhär i början är det ganska lugnt och både sambon och jag är inte helt ur vårt läs-ryck så i princip all ledig tid lägger vi på att läsa. Jag är inne på min femte bok, den fjärde i en serie jag håller på med för tillfället. Svårt att sluta mitt i, men snart är det påsk och håller vårt läsande i så blir där många lediga dagar vi kan ägna åt att läsa.

 
#1 - - Perre:

Grattis till det återkomna vattnet 🙂 Hoppas det håller sig drickbart nu.

Svar: Tack! Vi känner oss hoppfulla
Dess