Elsa på upptäcksfärd

Vi (eller mer bestämt jag) har försökt lära Elsa att gå i koppel så att man kan ta ut henne på innergården. Hon är ju strikt en innekatt eftersom vi inte vågar släppa ut henne inne i centrala Lund. Men att ändå kunna njuta av soliga vår och sommardagar känns ju som önskvärt. Framför allt för hennes egen del, men också för oss. Det känns kul att kunna ernjuda sin katt det. Men selen och kopplet är inte alls populärt hos lilla damen. Istället tyckte sambon att vi kunde släppa henne helt lös på bakgården.
Bakgården är inmurad, med halvhöga träd som inte står längs med kanterna. Det är med andra ord svårt för henne att kunna rymma därifrån om dörren in till trapphuset är stängd. Trots det är jag inte helt bekväm med att bara släppa henne helt lös, utan någon som helst kontroll på att hon inte kan smita. Även om nu rymmningsrisken är ganska liten. Men jag gav mig och vi provade i alla fall att släppa ut henne på innergården.
 
 
 
Det kändes inte helt bra, men Elsa verkade nöjd. Det fanns så mycket att lukta på, så mycket gräs att tugga på och så mycket att utforska. Bakgården är inte så stor, men för henne är den nog alldeles tillräcklig. Hon verkade ha väldigt roligt på sin lilla upptäcksfärd och det är en väldigt trött katt vi har hemma ikväll.
#1 - - Perre:

Det måste ha varit spännande för henne med alla nya lukter och ställen att utforska. Synd att ni inte har någon balkong att näta in. Eller har ni det?

Svar: Nej tyvärr, ingen av lägenheterna just här har balkong.
Dess

#2 - - Annika:

Ta det försiktigt med att släppa ut henne lös om du inte vill att hon ska smita. En katt blir snabbt nyfiken och tar sig lätt ut trots murar och annat. Även om hon är nöjd nu så dröjer det inte länge innan hon vill se mer...

Svar: Jag vet. Vi har ju koll på henne medans hon är ute men jag är tveksam till att släppa henne. Vi verkar inte helt överens om det där jag och sambon. Får nog jobba vidare med selen.
Dess

#3 - - mamma:

En riktigt lång lina så hon upplever att hon är fri men som ni kan hala in henne??

Svar: Har funderat på de
Dess