Ett tag sen sist

Ja det var ett tag sedan senaste uppdateringen här. Mest för att jag helt enkelt inte känt någon skrivarlust, men också för att jag har tappat lite intresset av andras bloggar. De jag har läst känns som att de har ändrat sig till att bli något av en industri, vilket jag till viss del förstår eftersom att de som bloggar proffisionellt måste kunna leva på sina bloggar. Men det har tappat sin genuinitet på något sätt. Hursomhellst, har inte haft så mycket att skriva om heller för den delen. När jag har det så har det varit fullt upp så då blir det inte heller av att man skriver något. Men jag gillar ju egentligen att skriva så det får vara så ibland. 

För att göra en liten statusuppdatering så är jag förkyld för tillfället. Jag var i Göteborg i helgen och kom hem med basilusker. Men det var det värt, det kommer mer om det senare.
Våren i Lund har verkligen kommit igång, allt är sådär nygrönt. Ljust ljust grönt, men vädret är inte på topp. Senaste dagarna har varit duggregn och runt 10 grader. Inte riktigt samma maj som förra året då det nästan var sommar på riktigt vid detta laget. Men det går ändå.
Skolan börjar närma sig sitt slut, vilket redan har börjat märkas av i form av tentaångest. Och deadlines såklart. Projekten i kurserna ska in, och två av tre börjar arta sig till något som är vettigt att lämna in. Det tredje är dock mer tveksamt... Det finns ingen egentlig deadline på kursen utöver att man måste ha lämnat in det innan man får börja på sitt examensarbete, dvs om ett par år. Det är så lätt att sådant blir liggande så vi ska försöka få det gjort, jag och min gruppartner.

Så mycket mer händer väl inte. Beachsäsongen drar igång så smått och en av veckans tre träningar är numera beach-träning om vädret tillåter. Folk tror att beachvolley är samma sak som volleyboll, vilket inte alls stämmer. Men om det skulle jag kunna skriva en uppsats, så jag lämnar det därhän.

Blev ett lite spretigt inlägg. Men så kan det vara ibland. Allt och inget.
 
#1 - - ebba nilsson:

Kul att höra av dig.

#2 - - Perre:

Förstår att våren kommit lite längre där nere i söder. Här hade vi snö så sent som igår. Inte mycket, men i alla fall.
Du får krya på dig från förkylningen.

Svar: Trist med snö i maj... Men det blir väl snart sommar ändå.Tack!
Dess