Kal å Ada-cup

Som jag nämnde tidigare så var jag i Göteborg i helgen. Anledningen var att vi skulle spela Kal å Ada-cup som är en volleybollturnering där man möter olika typer av lag och spelar med handikapp. Därför kan man som division 2-lag få möta ett Elit-lag, vilket gör det ganska spännande. Dessutom kan man klä ut sig och ha lite oseriösa namn. Vi hette Dominoeffekten och var såklart utklädda till dominobrickor. Det var så kul!

På torsdagen hjälpte jag till att måla tröjorna, och det var jag förvånansvärt bra på. Jag som annars inte har så mycket av den kreativa ådran. Men måla prickar efter mall och siffror var tydligen mer i min stil.
Fredagen åkte vi tåg upp till Göteborg. Vi bodde på vandrarhem med väldigt små rum, det var utfällbara våningssängar eller vad man nu ska kalla det. Överslafen gick i alla fall att fälla ut från väggen. Jag fick dela rum med vår spelande coach, så jag var ganska nöjd.

Lördagen spelade vi sedan gruppspel. Totalt tre matcher som gick sådär. Vi tog totalt två set, och jag vet att vi hade kunnat spela bättre, men vi kunde också spelat sämre såklart så jag klagar inte. Då man spelat en match tackar man alltid motståndarlaget, och vi tackade med en dominoeffekt. Alltså jag som lagkapten puttade på resten som "trillade" på nästa osv. Många verkade uppskatta den faktiskt, och vi hade såklart väldigt roligt med det.
Söndagen är det sedan slutspel, där man kan spela sig hela vägen till final, beroende på om man vinner, men där man också åker ut direkt om man förlorar. Vi vann två matcher, och förlorade sedan i kvartsfinalen. Men vi hade så otroligt roligt!

Jag har varit på turneringen ett par gånger innan och jag har alltid haft väldigt roligt där. Det är faktiskt lite synd att den ligger precis när säsongen tagit slut för man blir väldigt taggad på att få spela mer, men då har man ju hela sommaren innan säsongen drar igång igen. Men det är ett superfint minne oavsett, och vi är en upplevelse rikare. Nu är jag faktiskt nästan lite sugen på att prova på lite beach i sommar. Bara för skojs skull.

 

 
 
 
 
#1 - - ebba Nilsson:

Låter kul.

Svar: Det var det! :)
Dess