Kursavslut

Nu händer det grejer med skolan! Igår avslutade jag en av mina kurser med en kort presentation om grupparbete. Det har varit en ganska rolig kurs, och ganska liten. Men den känns proportionerlig mot hur många högskolepoäng den faktiskt är. Såklart känns det som en check på listan ändå när man vet att högskolepoängen snart trillar in i systemet, och att man kan stryka allt som rör den kursen på att-göra-listan. Nu är fritt fram att fokusera mer på salstentorna.

Men allra bäst igår var när min projektpartner i programmeringskursen skickade att hon hade löst problemet med vår kod och att den nu fungerar! Vi har lagt så otroligt många timmar på den koden. Hopplöshet och frustration har karaktäriserat det. Min partner uttryckte det som "jag känner för att slita av mitt eget hår". Det har alltså varit ett åskmoln som hängt över mig att vi inte kommer få färdigt det där projektet. Och så hade hon varit världens gulligaste och suttit och felsökt. Så nu fungerar den. Regnmolnen skingrades.
 
 

Ännu är vi inte helt färdiga med projektet, man ska på något sätt kolla vad som tar mest tid vid körningen av koden och sedan skriva någon sida som en rapport med kommentarer kring det. Men det ska nog lösa sig. Det känns i alla fall som att det är det lilla jämfört med att skriva själva koden. Nu är det fullt blås med tentaplugg och det där sista med koden. Men nu är det verkligen på gång!

#1 - - ebba Nilsson:

LYCKA TILL med era otroligt jobbiga uppgifter. Kram.

Svar: Tack så mycket! Kram
Dess

#2 - - Perre:

Klart att det löser sig. Du och din partner fixar det 🙂

Svar: Ja till slut så!
Dess