Sista helgen som spelar roll

Nu är det fredag och sista helgen som spelar roll. Inte för alltid, men på ett bra tag. Det spelar ingen roll om det är onsdag eller söndag när man är ledig. Och nästa helg är jag just det. Ledig. Ingen skola kvar, tentorna skrivna och sommaräventyr väntar!


Jag har tentapluggat och prokrastinerat till max idag. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag behöver en stor ryggsäck till i sommar och jag tänkte ju låna en av pappa. Den hämtade vi förra helgen, men den visade sig vara långt från att hålla måttet. Därför ska sambon, som ska till Småland även denna helgen, hämta en annan, som tillhör hans pappa. Jag ska prova den i alla fall. Men man blir ju lite sugen på att köpa en. Dels för alla nya funktioner och dels för att det är kul att faktiskt ha en egen. Tyvärr kostar de ju en hel del... Så först ska vi i alla fall prova de som redan finns.

Utöver min sommarplannering och tentaplugg har jag gått lite småpromenader för att få lite luft och rörelse. Lund börjar ta form i sommardräkt. Det mesta av vårblomstern försvinner, och det blir bara grönt. Om en månad har redan midsommar varit. Men tiden fram tills dess ska avnjutas till fullo!


#1 - - Perre:

Gissar jag rätt om jag tror att ni ska vandra en del under ledigheten? Då kommer ju kängorna väl till pass. Dom är väl ingångna nu?

Svar: Ja det gör du. Åtminstone är tanken så. Kängorna har vi gått med en del, så förhoppningsvis ska det inte vara några problem :)
Dess