Jag har Sommarlov!

Nu är det sommarlov.







Lite tid för att smälta det. Tentorna är skrivna, projekten inlämnade och jag har många veckors ledighet framför mig. Sjukt! Skönt!

Jag ska inte säga att läsåret officiellt är avlutat, det vet jag ju inte på riktigt fören jag får tentaresultaten. Men jag har i alla fall läst 2 år på LTH. Jag håller på att bli en riktig civilingenjör. Coolt! Det där med att man faktiskt håller på att bli något ligger för det mesta i skymundan. Det är inte direkt något man egentligen tänker på när man sitter och räknar eller går på föreläsning. Eller åtminstone inte jag. Men man blir väl lite sentimental när man just gått igenom ännu ett år av akademiska prövningar och nu är ledig, på riktigt. Sambons definition av verkligen ledig var "jag kan inte göra något, ens om jag vill". Denna ledighet uppstår endast är man avslutat kurser men inte påbörjat nya. Alltså på sommaren och enstaka dagar ibland då det byter läsperiod. Nu är jag verkligen ledig. Och det komiska är att det troligtvis inte ens kommer vara kul särskilt länge. I augusti kommer man längta tillbaka till att ha något att göra, en meningsfull tillvaro. Men nu, innan dess så ska jag hitta på en massa kul, och njuta av ledigheten!


#1 - - Perre:

Ja njut nu i fulla drag, det är du verkligen värd. Hoppas bara att du inte tar helt ledigt från bloggen också. Det blir ju tomt om du försvinner alldeles. Även om det förstås kan bli längre mellan inläggen.

Svar: Stort tack! Semester från bloggen blir det inte, lite beroende på vad jag hittar på för tillfället förstås. Men helt tomt ska jag nog kunna undvika att det blir :)
Dess

#2 - - Perre:

Det låter bra tycker jag 🙂