En månad till jul

Det börjar dra ihop sig till jul. Nästa vecka är det både december och advent. Nu kan man lyssna på julmusik och planera julklappar utan att någon höjer ögonbrynen. Även om jag har gjort både ock redan. Nu är det liksom slutspurten. Men det bästa är kvar; tända adventsljusen, hitta den perfekta julklappen till någon, baka julgodis och lussebullar. Så mycket kul som händer inom den närmsta framtiden.
Skolan har också slutspurt, vilket tar formen av att allt känns väldigt komprimerat. Men jag hinner också mycket, att vara lite stressad gör en också oftast effektiv. Jag har hunnit göra reserch till mitt projekt, knappa ner drygt 2000 ord på samma ämne, avverkat en labb, varit hos frisören, räknat uppgifter och bytt tvättid två eller tre gånger. Men nu är det helg, som faktiskt är matchfri. Tror det är första på hela hösten sedan säsongen startade. Jag hade ursprungligen tänkt mig att jag skulle ha hela helgen och bara vila framför film och serier. Riktigt så blir det inte. Jag som är bra på att planera har såklart bokat upp hela helgen. Men med roliga saker såklart. Så det ska nog bli bra det med.  (null)
Än ser innergården hostig ut.
#1 - - Perre:

Antar matt jag inte är höelt fel ute om jag gissar att du gillar julen? Det gör jag också, även om man ju firar lite stillsammare nuförtiden än när man var liten. Men julgran ska jag ha i alla fall. För ett par år sedan gjorde jag en bra investering i sladdlösa julgransljus. Verkligen skönt att slippa trasslet som alltid blir hur noga man än lägger tillbaka dom i kartongen efter jul.
Kan ni ha gran eller får ni en liten vit katt som oönskad dekoration bland grenarna då?

Svar: Nej, du är inte så fel ute😉 Vi med skilda föräldrar kör en hel julturné, men vi ska absolut ha julgran här hemma. Det har vi alltid haft och det brukar gå bra med Elsa. Första året brydde hon sig inte så mycket, året efter tyckte hon att julgranskulorna som hängde i lagom höjd för henne var väldigt roliga. Men det brukar det gå bra😊
Dess