Julbak

Den matchfria helgen har gått i racerfart. Men det brukar ju helger i allmänhet göra. För närvarande tycker jag all tid går fort. Men jag har haft en trevlig helg i alla fall. Igår, lördag, åkte sambon upp till sin mamma för att göra den traditionella julkorten. Den traditionen skippade jag, och stannade istället hemma och hade film- och spelkväll med klasskompisar. Det blev Moana och en omgång alias.

Söndag, den stora bakdaken, tog jag tåget upp till Småland. Vi hade bestämt för längesen att vi skulle julbaka med sambons mamma och idag var det dags! Det blev lussebullar, knäck, wienernougat och snickerskakor. Vi fick med oss massor hem så nu har vi för en tid framöver. Men det är vi inte alls ledsna för.


(null)


En kommentar publicerat i Mat/Bak
Taggar: Bak, Godsaker, Julbak, Lussebullar, Snickerskakor, Wienernougat
#1 - - Perre:

Oj så mycket gott! Saffransbröd hör ihop med julen, så är det ju bara 😊. Vad tyckte du om ”Moana” då? Själv samlar jag på disneyfilmer och har nog de flesta. Har du någon favorit?

Svar: Jag har sett Moana tre eller fyra gånger nu, så jag antar att det svarar på vad jag tycker om den😉 Jag har nog ingen speciell favorit. Många filmer är jättebra, men på olika sätt, och de är olika med vad man förknippar dem med. Jag gillar de flesta😊
Dess