Halloween

Sista dagen i oktober är det halloween, vilket är väldigt snart. Fira det gör man kanske mer sista helgen i oktober, vilket är väldigt väldigt snart.
Själv har jag aldrig gillat denna högtiden särskilt mycket. Läskiga dekorationer, folk som klär ut sig, mat som läskig-fierats. Inte alls något i min smak. Därför brukar vi inte heller uppmärksamma det särskilt mycket. Utom med en pumpa. (null)
En vanlig dekorationspumpa som man karvar ut ett glatt (typ) ansikte i. Det tycker jag är mysigt. Sambon valde pumpa och plockade ut innandömet medan jag karvade ut ansiktet, utom näsan. Den ville sambon prova att göra så det fick han. 

Det allra bästa med pumpan är att den lyser så mysigt när man kommer hem från träningen när det är mörkt. Om någon kommit ihåg att tända den alltså.
En kommentar publicerat i Hemma
Taggar: halloween, karvad pumpa, pumpa
#1 - - Perre:

Är inte heller någon Halloween-fan. Men barnen tycker visst det är kul. Men jag håller med dig om att det är mysigt med något som lyser i mörkret 🎃

Svar: Bus eller godis är ju en grej, så det nog inte så konstigt att barnen gillar det😉
Dess