(O)veganska kakor

Eftersom jag själv inte är vegan brukar jag inte baka veganskt. Men då jag känner veganer så är det väldigt praktiskt att ha några recept som är enkla att göra veganska. Med just dessa kakor är faktiskt orginalreceptet veganskt, men då jag som sagt inte är vegan så köper jag inte mjölkfritt smör, utan tog margarin som vi hade hemma. Anledningen att jag överhuvudtaget fick för mig att göra dessa kakorna är för att jag vid två helt olika tillfällen fått smaka dessa kakor (eller väldigt lika i alla fall) som jag verkligen tyckte om.  Så jag letade upp recetet och bakade dem.

Jag är inte helt nöjd med resultatet. Första plåten var i ugnen lite för länge, vilket gjorde dem lite knapriga och hårda. Andra plåten var inne lite för kort tid, vilket istället gjorde dem lite degiga. Inte riktigt det mjuk-sega resutatet som jag hade hoppats på. Men med lite övning tror jag att jag ska kunna lyckas göra dem riktigt bra. Ett mellanting av tiderna helt enkelt.

 
De fick en tillfällig förvaring i vår oreganoburk. Alla andra lådor var upptagna, som matlådor. Oreganoburken har vi fått av sambons mamma, när vi fick en innehållande oregano, hemmaodlad från deras trädgård. Men sedan oreganon tog slut i helgen fick den också dubbla som kakburk.
 
#1 - - Perre:

Ja det blir nog utmärkt nästa gång. Det brukar ju heta "tredje gången gillt".

Svar: Ja man får ju hoppas åtminstone!
Dess

#2 - - Perre:

Tänkte bara fråga om du läser någon bra bok just nu? Men det kanske är svårt att hinna med nu när du har allt skolarbete att tänka på.


Svar: Vanligtvis brukar jag inte läsa i terminerna. Men för tillfället läser jag faktiskt en bok, för ovanlighetens skull. Den heter Introvert - Den tysta revolutionen.
Dess