Söndagshäng

Söndagen var välbehövd. Efter 4 matcher volleyboll i minnet tyckte kroppen att den inte skulle göra särskilt mycket, vilket den inte heller behövde.


Efter frukost kröp vi ner i soffan och lyssnade på Prostens barnbarn. Det är kassettband jag lyssnade på som barn, vilket gav en mysig nostalgitripp. Utanför fönstret växlade det mellan mulet och regn, och så kom det en del åska. Ganska rejäla både blixtrar och knallar tidvis. Då är det perfekt att det är söndag, att man är lite trött, seg och att man inte ska någonstans. En så mysig söndagstund har jag nog inte haft på länge. Att i timmar kunna ligga och lyssna på gamla kassettband, både sambon och jag nerkrupna under en filt i soffan medan man betraktar regnet som smattrar mot fönstret och blixtar som lyser upp. Guldstund!

#1 - - Perre:

Du tror mig säkert inte nu, men "prostens barnbarn" och "kalabalik hos morfar prosten" och allt vad dom heter tillhör mina favoriter än idag. Jag lyssnar på dom rätt ofta för jag tycker att Margareta Krook (som också är en favorit) läser dom så suveränt.

Svar: Vilket sammanträffande! Jag gillar också hur hon läser dem, ger en riktigt mysig känsla.
Dess