Välbehövd helg

Egentligen var tanken att jag denna helgen skulle vara på träningsläger. Men då lagen fortfarande inte är spikade så bestämde jag mig för att helt enkelt skippa det. Ta en lugn helg såhär precis i början av terminen.


Det tar ändå krafter att på en att i princip byta livsstil över en natt. Från den lediga lunken till skola, träning, matlådor och tider att passa. Så det känns skönt att ändå ta denna helgen att vara hemma. Vilket inte nödvändigtvis betyder att slappa. Tvärtom har vi fått massa saker gjort. Städat bort spindelväv från taket till exempel. Tvättat, klippt Elsas klor, dammsugit, torkat golv, städat badrum. Lite av det där som alltid behöver göras. Och så tappade sambon ett ägg bakom spisen vid frukosten så där är också städat nu. Jag har bestämt meny för nästa vecka och så handlade vi det. Jag har letat nya recept att utöka vår repetoar med och sambons nya skor är ny-impregnerade så att de håller sig fina.

Det är skönt med sådana dagar, ingen stress men man får mycket gjort och det känns så himla bra efteråt. Särskilt det där som man inte gör så ofta.

#1 - - Perre:

En bild av total avslappning.

Svar: Absolut
Dess