Volleybollcup

Igår var jag på cup. Tacksamt nog var det i Lund. Klockan 8.00 skulle vi nämligen vara på plats i hallen. Tio lag var anmälda på damsidan, vilket blev två gruppspel med fem lag i vardera.

Vi började dagen med totalt kaos på planen eftersom vår nya tränare satte in oss i ett helt annat system än det vi är vana vid. Ingen hade koll på hur man skulle stå, hade det varit riktig match hade vi fått så många rotationsfel så det hade räckt till att avgöra ett helt set. Turligt nog bättrade det på sig under dagen, även om det aldrig hann bli riktigt bra. Vi behöver definitivt öva mer!

Vi slutade som trea i gruppen, vilket vi med tanke på dagens utmaningar var relativt nöjda med. Mina servar var urdåliga en period, men sånt händer.

Sambons pappa var på besök under dagen, så på kvällen passade han och sambon på att gå bio, medan jag tvättade. Sedan gick vi ut och åt på Stäket. Denna gången fick vi sitta inomhus, så sambon var nöjd.


Sedan körde sambons pappa hem, och jag var helt färdigt. Kroppen var helt slut så jag somnade i princip direkt.

#1 - - Perre:

Ja efter en sån dag förstår jag att du somnade ovaggad. Antar att det är du själv som tagit bilden så du är väl inte med på den?

Svar: Korrekt antagande!
Dess