Påskens avslut

För de flesta är vardagen tillbaka, men för min del är det lov. Eller lite halvlov eftersom jag har bestämt att jag faktiskt ska göra lite skolarbete denna veckan och ta ledigt på riktigt nästa. Men det känns ändå som att tiden bara springer iväg, samtidigt som påsken blivit lite utdragen. Det är så himla mycket som händer! Dessutom många saker som jag inte skrivit något om.
Skärtorsdagen bakade vi en liten påsktårta med en vän till oss, och då den skulle stå 8 timmar i frysen var det inte riktigt aktuellt att äta den då, så på annandagen träffades vi igen och fikade. Det är ett recept taget från ICAs buffé-tidning, citrontårta med kokosbotten eller något liknande hette den.
Rent estetiskt är det nog en av de absolut bästa vi lyckats åtstadkomma tillsammans. Smakmässigt är min åsikt inte superpositiv, men de andra två gillade den, och gav den 3 av 4 pizzaslice, betygssatt på deras egen hemmagjorda betygsskala baserat på 0-4 istället för 1-5 med motivationen att man rimligtvis inte skär en pizza i 5 bitar på något smidigt sätt...
 
Fortsatt på påsktemat har jag uppfunnit ett eget påskris.
En liten svärmorstunga som fick agera ris. Men pyntet är nedtaget igen vid detta laget, så ordningen är återställd för vår lilla växt. Men det gav ganska mycket påsk-känsla så länge det varade.
 
Vi har fått riktiga påskägg, och ätit upp dem också numera.
Här placerade i en superfin träskål vi fått av sambons morfar, placerat på vårt nya soffbord som varit efterlängtat. Så vårt vardagsrum ser inte längre så tomt ut. Det gör stor skillnad med lite mer möbler, och lite mindre möbler också då vår bokhylla från gamla lägenheten inte längre är kvar.
 
På tal om saker som gör stor skillnad har vi också fått upp vår köksö! Eller arbetsbänk, eller annan valfri term man hellre vill kalla den. Nöjda är vi åtminstone, oavsett vilket namn man vill ha på den.
Och så har jag fått min efterlängtade assistent. En riktig fräsare som man i princip kan göra vadsomhelst med. Den fick jag/vi i födelsedags/inflyttningspresent. Ännu har den inte hittat något bra ställe att stå permanent på, men det ska nog lösa sig.
#1 - - Perre:

Ja nu när påsken är obönhörligt över får man väl sikta in sig på midsommar ☀️

Svar: Nä, först kommer ju Valborg och Kristi himmelfärds😊
Dess