Chokladbiskvier och lagmys

Det blev tyvärr ingen avslutning med volleybollaget i våras. Och det blev heller aldrig någon inflyttningsfest när laget fick komma. Så jag styrde ihop en liten tillställning igår. Vilket blev supermysigt!
Jag hade bakat chokladbiskvier, rulltårta och en fryst chokladmoussetårta som aldrig hamnade på bild.
(null)

Fikan blev uppskattad, och även sambons mammas saft var populär. Sedan spelade vi spel och hade det allmänt trevligt. Superkul! Värt att göra igen.

(null)
För övrigt var det faktiskt enklare att göra chokladbiskvier än jag trott. Det tar helt klart tid, eftersom allt ska göras i omgångar och svalna helt mellan, men det var faktiskt ganska kul. Blev lite missnöjd med bottnarna som jag själv tycker blev lite degiga, men det är bara läromisstag. Nästa gång ska de göras tunnare!
#1 - - Perre:

Åh vilka fina chokladbiskvier! Det har jag aldrig vågat mig på att baka själv. Har alltid tyckt att det verkar svårt. Bättre med lite degiga bottnar än för hårda. Det är så trist om man får en biskvi med stenhård botten. Idé alet är ju lite lagom segt.

Svar: Det var som sagt inte så svårt som jag trodde! Värt ett försök. Några misslyckanden på vägen till perfektion får man räkna med😊
Dess