Så var det Lucia

Det känns som att vi hoppat framåt i tiden för helt plötsligt är det lucia! Näst sista skolveckan innan jul har snart sitt slut och saker som ska vara gjort innan jul avlöser varandra i rasande fart. Jag hänger inte riktigt med...
Känns overkligt på något sätt. Terminen fortsätter ett par veckor efter nyår, så många saker har inte deadline fören då. Att det helt plötsligt kommer en jul mellan har jag inte riktigt smält, trots att jag planerat julfirandet i månader.
Hursomhelst bockar vi av även icke-skolrelaterade saker i högt tempo. Samtliga julklappar från mig är inslagna och ligger fint under den klädda granen. Vi har bakat lite pepparkakor till på den överblivna degen och ätit upp det mesta.
(null)

Sambon har gjort den årliga julkorven med mor och morfar, och till min stora glädje gjorde de även julgodis. Vi har skrivit och postat årets bunte med julkort.
(null)
Och sambon har till och med gått luciatåg på jobbet idag. Vi tittar troget på årets julkalender, trots att den inte direkt är någon favorit. Vi har tänt rätt antal ljus de senaste söndagarna och ikväll serveras det tomtegröt. Eller risgrynsgröt som somliga kallar det. Jag är uppvuxen med tomtegröt, och kommet fortsätta att kalla den det. Nu saknas väl bara snön, som inte verkar komma någon gång snart tyvärr...
#1 - - Perre:

Ja visst kommer julen lite ”plötsligt” i år. Vet inte vad det beror på. Ingen snö här heller och bara temperaturer kring nollan.
Vilken julkalender har du fått som favorit genom åren?

Svar: Jag vet inte om jag har någon solklar favorit. Men jag gillade Selmas saga som var för några år sedan
Dess

#2 - - Perre:

Ja visst var den bra. Jag gick så långt att jag köpte den på DVD. Då kan man ju alltid kolla på den om man inte gillar den som går. ☺️

Svar: Somliga julkalendrar finns också på SVT play arkiv. Där finns en del guldkorn också
Dess