Semmeldagen

Eller fettisdagen. Kärt barn har många namn. För typ hela den svenska befolkningen älskar ju semlor. Utom jag. Som vanligt gör jag precis tvärtom vad standardsvensken gör och äter inga semlor. Anledningen är ganska enkel - jag gillar inte vispad grädde. Och med det håller jag tillgodo med andra godsaker.
I eftermiddags var jag faktiskt på ett bageri och köpte en semla till sambon, och en bit tårta till mig själv.
(null)


#1 - - Perre:

Känner igen det där att göra precis tvärt om mot majoriteten. Men semlor äter jag faktiskt. Även gärna på det ”gammaldags” sättet med varm mjölk.
Antar att det inte var gräddtårta du köpte till dig själv då?

Svar: Smidigt att ibland vara som de flesta andra. Men för min del blir det inga semlor, varken med eller utan mjölk.
Dess

#2 - - Perre:

Nej det ser jag ju på bilden att det inte var.🍰

#3 - - mamma:

Ibland "brås" du lite på mig ;). Glad Alla hjärtans dag <3. Kramar

Svar: Detsamma! Kram
Dess