Årets första löptur

Förra årets första löptur var någon gång i juni. Detta året satsade jag lite högre och hade första turen redan i januari! Det var en vecka sedan nu, den 5:e, samtidigt som jag hade min hemtenta i miljön. Efter att ha suttit med datorn hela dagen stack jag ut en sväng precis när det höll på att mörkna, och det hann bli ganska mörkt medan jag var ute. Men det var faktiskt väldigt skönt att komma ut. Som vanligt känner jag det i kroppen efteråt när jag inte sprungit på länge, men på det hela taget var det ändå positivt. Eftersom det var innan volleybollträningen hade satt igång körde jag också lite styrkeövningar och rejäl stretch när jag kom tillbaka hem. Det var jag nog ändå lite tacksam för när träningen väl satte igång igen.
 
Dessutom fick jag prova lite nya grejer! Komiskt nog inget jag fått i julklapp. Dels en sport-bh som jag specifikt köpt för att den ska ge mycket stöd, dels ett par sport-hörlurar designade för att sitta bra i öronen när man rör på sig och dels min yogamatta. Den sistnämna har jag haft ganska länge utan att använda, det är så tråkigt och krångligt att träna hemma i lilla lägenheten. Men det ska nog kunna bli bättre när vi flyttar.
På det hela taget var jag nog nöjd med alla grejerna, hörlurarna kom med olika storlekar på de pluppar man stoppar in i öronen och jag ska nog testa en storlek mindre för att se om de känns bättre. Men annars är jag nöjd. Nöjd med mina saker och nöjd med att jag kom ut på en liten tur.
#1 - - Perre:

Jag är avundsjuk på alla som tränar. Själv är jag alldeles för lat. Men jag forskarrapport mig med att jag går fram och tillbaka till jobbet varje dag. Det blir i alla fall 25 min rask promenad åt varje håll.
Fast det är ju lite oroande att du är ute och springer ensam i mörkret. Det händer ju så mycket nuförtiden tiden. Men du håller dig väl ifrån de ödsligaste områdena?
Nu låter jag kanske som en orolig förälder, har kanske sett för mycket ”Investigation Discovery” på TV.

Svar: Bästa motionen är ju den som blir av, så promenad är inte alls fy skam!Jag springer vanligtvis en park i centrala Lund, där det brukar vara en del folk på promenad osv, så jag är inte allt för orolig.
Dess