Hektisk helg

Denna helgen alltså... Känner att jag skulle behöva en helg efter denna helgen.

Jag började fredagen med två föreläsningar, varav jag var tvungen att gå lite tidigare från den senare. Sedan var jag snabbt hemom innan vi gick ner till stationen för att ta tåget till Småland. Väl där promenerade vi till kyrkan för begravning.
(null)
Efteråt var det middag och sedan åkte vi alla en sväng till dödsboet för att sortera saker. Efter det åkte jag tillbaka till Lund med tåget med sambon stannade kvar i Småland hos sin pappa. Jag snabbade mig och hann med sista halvan av träningen också på fredagskvällen. Väl hemma efter det behövdes det fixas mat och så behövdes det röjas och städas hemma.

Lördagmorgon cyklade jag till en biluthyrare för att plocka upp en bil, samlades med laget och körde 3 timmar norrut, för bortamatch mot Jönköping. Den förlorade vi 3-0 och så var det 3 timmar tillbaka hem i mörker och snö. Sedan lämnade jag tillbaka bilen och väl hemma kände jag mig helt knäckt.
Så blev det söndag, jag cyklade återigen till biluthyraren för att plocka upp en bil och samlas med laget. Denna gången var det bortamatch i Ängelholm. Jag slapp tacksamt nog att köra dit. Sedan spelade vi match som vi tyvärr förlorade 3-1. I slutet av tredje setet skadade sig vår coach, som idag var vår enda passare, vilket gjorde slutet av matchen ganska så avgjord. Tyvärr... Ett tråkigt sätt att avsluta vårt grymma spel på. Men det finns inte så mycket att göra åt. Tillbaka hem till Lund fick jag igen köra, vi var inom Helsingborg där vår coach bor och lämnade av henne på akuten så att hon kunde kolla upp sin skada. Förhoppningsvis var det inget allvarligt. Sedan sista biten hem och så lämnade jag återigen tillbaka bilen och cyklade hem.

Nu har jag landat i soffan, med ett täcke och med en sovande katt på magen. Superinspirerad att ha föreläsning kl 8 imorgon. Det har varit en intensiv helg, men jag ska avsluta den med choklad framför en serie.

#1 - - Perre:

Ja det låter verkligen hektiskt. Tycker synd om dig som fick köra i snö och mörker, sånt gillar jag inte alls. Skönt avslut på helgen fick du ju i alla fall 😉

Svar: Nej, jag som inte längre kör så mycket uppskattade inte direkt det dåliga vädret.
Dess