Vår stora nyhet

Vi ska flytta!!
 
 
Sambon har bott i lägenheten ganska exakt 4 år, jag flyttade in ungefär ett halvår senare när jag kom hem från USA. Redan då var planen att vi skulle försöka hitta ett annat boende, något lite större. Den där planen gick lite sådär, med en viss ovilja att flytta för långt bort från centrum, och sedan att vi helt enkelt inte hittade något som vi ville ha och där vi kunde tänka oss bo. En del har vi såklart hittat, men inte fått något. Tills nu. I vår ska vi flytta till en större lägenhet, drygt tre gånger så stor som våran lilla etta på 20kvm. Det ska bli så roligt!
 
Jag har redan stora planer. Jag vill bland annat ersätta köksbordet och stolarna. Det vi har är som Emil köpt/lånat och de trivs inte riktigt med mig. Det är gamla stolar vars sitsar börjar gå sönder och spikarna lossnar vilket gör att byxorna går sönder när man reser sig från dem. Bordet har gett mig spetor också, så vi är inte riktigt vänner.
Sedan önskar jag mig nog en större säng så småningom, även om det inte kommer vara prio ett. Den vi har är 140, och det funkar när det står intill en vägg. I nya lägenheten kommer dock bara kortsidan av sängen stå intil vägg, sådär som en dubbelsäng normalt står. Jag tror därför att den kommer kännas smalare när båda sidor är fria.
Utöver det finns det ju massor av saker vi nu kommer ha behov av som inte alls har funnits hittills. En till bokhylla, en tv-bänk, ett badrumsskåp, ett soffbord, eventuellt ett skrivbord, en arbetsbänk till köket, fler lampor, nattduksbord mm. Jag tror också att jag kommer vilja ha mer förvaring, något skåp och en byrå. Det finns så mycket tankarna snurrar kring. Vi får fler fönster vilket gör att vi kan ha fler krukväxter. Vi får mer golvyta så några nya mattor hade nog inte varit fel.
Det kan bli en väldigt dyr historia detta, men jag är väldigt exaltherad!
 
 
#1 - - Perre:

Oj så kul! Då får jag säga grattis till er båda. Förstår att det kommer att bli mycket planerande framöver och så skönt att få lite större. 20 kvm är ju trots allt inte så mycket att röra sig på.
Ska bli spännande att följa era flyttbestyr framöver. Jag förutsätter ju att du kommer att skriva om det i bloggen 😉

Svar: Tackar! Det ska bli väldigt trevligt att få lite mer plats.
Det lär väl bli en del om flytten när det närmar sig😊
Dess

#2 - - ebba Nilsson:

Grattis till er nya lägenhet, hoppas ni kommer att trivas, ja Elsa också förstås

Svar: Tack! Det hoppas vi också. Kram
Dess