Novi Sad

Som bekant var jag och sambon en långhelg i Belgrad i mitten av juli. Hittills okänt är dock att när sambon åkte hem på söndagen fortsatte jag en bit norrut, till Novi Sad för att gå en kurs.
(null)

Kursen gick ut på att man i grupp skulle attackera ett problem av matematisk karaktär på valfritt sätt, och under en vecka komma så långt man kunde.
Min grupp hade problemet Storing your random objects, alltså förvara slumpmässiga saker. Det gick ut på att ta reda på packningsdensiteten om man slumpmässigt lägger olikformiga saker i någon behållare.
(null)
Det spenderade jag en vecka med.

Sista eftermiddagen var vi på utflykt till fortet och i Novi Sads centrum.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - - Perre:

Hur kommer det sig att du gick den kursen? Hade det med ditt pluggande att göra?

Svar: Ja och nej. Jag får välja kurser från ett utbud till min examen, så jag kommer antagligen få högskolepoäng för den. Men det är inte så många som går den, och jag hade kunnat välja något annat.
Dess