Grönt är skönt

Växterna växer så det knakar här hemma.

Jag har en nykomling här hemma, nämligen en forellbegonia.
(null)
Den postades hit, och skickades i en påse så den var helt vikt och platt när den kom fram. Därav är den inte särskilt fin. Men trots att den såg ganska ledsen ut tänkte jag att man lika gärna kan göra ett försök att rädda den så jag satte den i vatten. Efter ett tag kom det rötter i alla fall, och de yttre delarna av de vikta bladen vissnade. Så nu är den planterad, förhoppningsvis kommer det nya, finare, blad snart.

I samma veva planterade jag också om mjölkbusken som det går ganska långsamt för.
(null)
Men det kommer lite nya blad ibland, och lite större kruka kanske inte är så dumt.

Utöver det så har jag faktiskt klippt min första alldeles egna stickling!
(null)
Det är en palettbladsstickling som gissningsvis är av sorten trusty rusty. Den är satt på rotning och förhoppningsvis för den snart lite rötter så att den inte bara slokar.
En kommentar publicerat i Växter
Taggar: forellbegonia, mjölkbuske, palettblad, trusty rusty
#1 - - Perre:

Kul när växterna trivs och frodas. Jag börjar misstänka att du har ”gröna fingrar”.

Svar: Tja, ifall det enda som krävs är att vattna så har jag nog det😉
Dess