Påskvecka

Påskveckan har anlänt, och med det även mer snö för vår del. Men med ledigheten lurande just kring hörnan är det lättare att hålla gott mod.
Idag hade jag fjärde labben i biologin, och fick svar med godkänt på tredje, som vi gjorde förra veckan. Så på det hela taget rullar det på bra. Senaste deadlinen, som var igår fick jag också respons på, vilket var att det finns betydligt mer att fixa. Men det löser sig nog. Min nya kurs bränner på, till påsk ska vi ha hunnit genom halva boken ungefär, vilket är ganska galet. Men jag har försökt räkna övningsuppgifter och känner mig ganska bra i fas ännu. Vilket är en bra start med tanke på att det bara är andra läsveckor vi hunnit in i.

Hemma är det för tillfället stillastående, trots massa som ska göras. Men snart händer saker och det ser jag fram emot! Tills dess håller vi tillgodo med lite toscakaka och glass.
(null)

#1 - - Perre:

Måste kännas skönt med några lediga dagar nu efter allt pluggande, lobbande och deadlines.
Och tscakaka är ju alltid gott 🙂. Själv fuskar jag med mix när jag bakar såna. Hemskt kanske, men jag brukar ha på lite extra mandelflarn i alla fall.

Svar: Mixar har jag aldrig gjort... Tycker det blir betydligt bättre när man gör ”på riktigt”😊
Dess