Tråkigt väder

Trots att det för några dagar seedan kändes som att det var på väg att bli vår så har vädret tydligen ändrat sig. Imorse vaknade vi upp till nykommen snö, men då det duggregnar blir snön mer slask ganska snabbt. Så nu är det varken vår eller vinter, bara något kallt och ruggigt mellanting. Då vill man bara göra som Elsa, krypa ner under en filt.
 
På en roligare spår så händer det väldigt mycket i ljustimmarna. Vi har passerat vårdagsjämningen och på söndag går vi över till sommartid. Dessutom är det väldigt mycket som händer, roliga saker med massor av planering. I helgen är sista volleybollmatchen för säsongen. Oavsett resultat kommer vi sist i serien, men det gör inte så mycket. Om vi får vara kvar i division 1 eller går ner till division 2 är oklart ännu.
Men sedan kommer påsken, som redan är packad med aktiviteter. Långfredag åker vi till Danmark med sambons pappa, påskafton åker vi till mamma på Österlen och går på konstrunda, påskdagen åker vi upp till Småland och förhoppningsvis införskaffar vi oss mer möbler.
Sedan kommer det omtentaveckor för min del, vilket för mig personligen innebär lite lov då jag klarade alla mina tentor i höstas. Men det blir nog eventuellt lite skolarbete ändå. När de passerat är vi redan inne i mitten av april, så det känns som att tiden försvinner, samtidigt som att det känns som att det är länge till dess. Märkligt.
#1 - - Perre:

Ja det var ju ett digert program. Konstrunda känner jag igen för jag har gått en sån. Det var en påsk för en del år sedan och det var både intressant och kul. Man fick se konst bådei ladugårdar och mer vanliga utställningslokaler.

Svar: Ja, Österlens konstrunda är väldigt varierande.
Dess