Pepparkaksbak

I fredags gick jag tidigare från skolan för att hinna med ett tåg. Sambon hoppade på samma tåg från Malmö där han jobbar och det tog oss till Österlen. Det skulle bli pepparkaksbak! Mormor hade gjort degen, vilket ju måste vara den absolut bästa degen som finns!
(null)

Sambon och jag bakade, mamma gjorde några enstaka och mormor var ugnsvakt. Det blev en hel del pepparkakor, och en massa deg över. Brodern min anlände på kvällen men bakade inget alls, han sparade det till lördagen.
Men det blev pepparkaksbak även detta året, och det är jag nöjd med!
#1 - - Perre:

Oj så fina! Till och med en hund och en dinosaurie 😊

Svar: Finns ju massor av fina formar!
Dess

#2 - - ebba nilsson:

Roligt att ni vill baka och så får jag ju träffa Er, vi ses i jul. Kram mormor.

Svar: Självklart vill vi baka! Och det är ju ett ypperligt tillfälle att ses. Kram
Dess